Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

14 January 2021

Dua Kemenangan Bawang Rangers @ Netizen

Bhai/DeeDee semua..

Bagus sebenarnya kuasa bawang rangers @ netizen Malaysia nih... Gua salute... Gua respek...

Hasil dari tekanan secara "berpusat" dan "bersepakat" akhirnya telah terhasil dua kemenangan untuk para netizen... Masa yang diambil cukup cepat... paling lewat 48 jam... tapi paling cepat sekitar 6 jam sahaja... Hahaha

Kemenangan yang pertama berkaitan dengan isu pendaftaran tanda niaga (trademark) Harimau Menangis... yang viral semalam... Isunya adalah bilamana emak Neelofa telah viralkan satu video dalam Instagramnya berkenaan kononnya dia telah berjaya mendapatkan kelulusan trademark bagi produk Harimau Menangis miliknya... dan siap emak Neelofa ini menyindir kononnya tak boleh dah orang lain menjual produk atas nama Harimau Menangis kalu tak mampu nak bayar royalti.

Lalu apa lagi... serangan bertalu-talu oleh para bawang rangers @ netizen sehingga berjaya menyebabkan MyIPO terpaksa mengeluarkan kenyataan untuk mengingatkan emak Neelofa agar tidak lebih sudu dari kuah yang mana akhirnya menyebabkan emak Neelofa telah mengatakan bahawa dia akan tarik balik permohonan pendaftaran trademark Harimau Menangis.

Kemenangan yang kedua adalah lebih manis... bilamana pihak yang terlibat sendiri menarik diri dan memberikan jawatan Ahli Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen (PSC) bagi Wanita, Kanak-kanak dan Pembangunan Sosial. Ini berkaitan dengan kes cabul yang melibatkan pihak yang mendapat lantikan ini yang khabarnya kes tersebut adalah dihukum lepas tapi tak dibebaskan

Kes ini melibatkan Shahidan Kassim (bekas Menteri Besar Perlis).

Yang mana pada akhirnya beliau melepaskan jawatan itu dan memberikannya kepada pihak lain.

Syabas buat bawang rangers @ netizen



3 comments:

  1. Balau ni kes norita pun dia sibuk.

    ReplyDelete
  2. Kuasa bawang sampai PN tumbang dalam 10 bulan. PM 109 forever!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  3. Patut pun bawang naik harga! Ha ha ha power rupanya

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1