Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

15 January 2021

Sekadar Untuk Mengolah Persetujuan

Bhai/DeeDee semua...

Angka-angka jangkitan kes Covid-19 yang semakin hari semakin meningkat pada gua bukanlah sekadar satu kesan jangkitan sebenar akan tetapi lebih kepada sekadar untuk mengolah persetujuan...

Ini kerana katakan lah kadar jangkitan kes Covid-19 sekadar dibawah 2000 sehari sepanjang tempoh PKP 2.0 nih... maka secara logiknya memang akan ader desakan untuk dibatalkan sahaja Proklamasi Darurat 2021.. memang akan ader tekanan dari rakyat untuk YDP Agong hentikan segera Proklamasi Darurat..

Sebab Proklamasi Darurat 2021 dilihat hanya sekadar untuk melengahkan proses demokrasi berparlimen... dengan menggantung Parlimen dan Dewan Undangan Negeri...

Sampaikan ader lelucon yang tersebar dimerata media sosial yang berbunyi sebegini;

Parlimen dan Dewan Undangan Negeri ditutup atas sebab Darurat Covid-19 tapi, sekolah rendah dan taska boleh pula dibuka semasa Darurat Covid-19.

Memalukan sahaja sebenarnya bila kita melihat perkara ini berlaku... ianya seolah-olah dilihat sebenarnya Kerajaan Malaysia pimpinan Muhyiddin Yasin hanya sekadar mempergunakan Covid-19 sebagai helah untuk menyelamatkan kedudukannya sahaja dan YDP Agong disabitkan bersekongkol dengan Muhyiddin Yassin.

Banyak juga cakap-cakap yang tak elok didengar di media sosial yang mengatakan ada kemungkinan satu "deal" telah berlaku diantara Muhyiddin Yasin dan YDP Agong seperti kata orang "you scratch my back, i scratch yours" ... Harapnya ianya bukanlah realiti cuma sekadar cakap-cakap kosong sahaja.

Walau apa pun.... rakyat umumnya sangat sangsi dengan keputusan Proklamasi Darurat 2021 yang menutup Parlimen dan DUN tapi tidak sekolah rendah dan tadika/taska.




Katanya Darurat Kesihatan. tapi nampak lebih kepada Darurat Pentadbiran ja.




1 comment:

  1. untuk gobek bolih la depa kelentong
    sesungguhnya manusia itu tak pandai menipu
    macam jugak kes 6 fpi ynag dibunuh di indo tu
    depa nak tipu dunia amnya khususnya rakyat indo

    ynag busuk tetap ada baunya

    Mereka hendak menipu Allah dan orang-orang yang beriman, pada hal mereka hanya menipu dirinya sendiri sedang mereka tidak sadar.

    tak lama lagi nak buka pendaftaran untuk cucuk anti kuman
    sapa nak jnagan lupa daftar

    dengar berita
    negara china buat anti kuman sinovac tapi depa pun beli pfizer
    apa hal ni

    laju sungguh depa buat ubat ni
    niaga mau cepat untung
    berengsek

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1