Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

11 January 2021

Sampai Bila Nak Tutup Mata?

Bhai/DeeDee semua...

Bangsa Melayu nih ader satu masalah... Ader satu sikap... sikap yang merosakkan bangsa dan ketamadunan itu sendiri..... sikap yang sebenarnya menjahanamkan bangsa itu sendiri.... 

Sikap itu adalah "taksub melampau kepada pemerintah"

Walaupun pemerintah itu zalim, khianat, menipu malah merompak segala khazanah negara untuk kepentingan kaum pemerintah.... tapi disebabkan sikap taksub melampau kepada pemerintah maka segala apa yang berlaku sama ada didiamkan atau dimaafkan. Inilah kebodohan yang maha agung... Kebodohan yang tidak bertebing..

Tak kisah la pemerintah ini dari jenis yang dilantik oleh rakyat .... atau yang jenis mengangkat diri dan kaum kerabat mereka sebagai pemerintah mutlak .... dua-dua biasanya tak boleh pakai...

Tapi sekurang-kurangnya pemerintah yang jenis dilantik oleh rakyat nih masih lagi boleh dihumban dan dijatuhkan.....  tak macam yang jenis mengangkat diri dan kaum kerabat mereka sebagai pemerintah mutlak tue... yang ini memang celaka 9 keturunan....

Kebejatan yang dilakukan puak ini terpampang depan mata... tapi disebabkan bangsa melayu yang bodoh taksub... maka mereka menyembah la si bangsat 9 keturunan nih tanpa guna akal... bodoh tak bertempat... 

Yang menjahanamkan Malaysia nih sapa.... habis segala hasil masyhul negara dijarah oleh puak-puak bangsat 9 keturunan nih... itu lagi disanjung dipuja dan disembah.... banjir yang berlaku pada 2021 pun berpunca dari hutan yang ditarah.. balak yang dikeluarkan... siapa yang dapat lesen kompartmen balak? siapa yang bagi kebenaran?

Itu lagi masih ramai bangsa melayu yang puja, puji dan sembah geng bangsat nih... Adoilah... sampai bila nak tutup mata wei?? sampai bila?? Sedar la diri aaa... 


Kempen tanam sejuta pokok?
Ini semua lanzhow


1 comment:

  1. Sampai Bila Nak Tutup Mata?

    Ketika menjatuhkan hukuman itu, Rozilah berkata sebagai anggota polis, kedua-dua tertuduh mempunyai akal untuk berfikir sama ada arahan daripada pihak atasan tersebut menyalahi undang-undang atau tidak.

    “Kamu tidak boleh mengikut arahan secara membuta tuli, arahan yang baik bolehlah diikut, yang tidak baik tidak perlu, kamu patut melaporkan jika ada seseorang yang meminta rasuah, bukan menyertai mereka sekali, saya harap dengan hukuman ini kamu akan menjadi insaf,” katanya.

    ni pun satu lagi kes bangang
    kalau betoi arahan dari pegawai
    maka kenapa itu pagawai tak di ambil tindakan sama???

    jnagan bagi muka lagi

    hukum tajam kat lawan tumpoi kat kawan
    ajaran setan jngan diikut

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1