Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

08 January 2021

Isu BERSATU Bukanlah Isu Kecil

Bhai/DeeDee semua...

Ramai tanya gua... sebenarnya apa yang berlaku antara BERSATU, UMNO dan PAS... Kenapa UMNO macam bengang sangat dengan BERSATU dan kenapa jugak ada beberapa pihak dalam UMNO yang sebenarnya bengang dengan PAS...

Macam ni la bhai... Lu orang pun tahu kan... UMNO ader menang banyak kerusi Parlimen pada PRU14 kan... jadi selayaknya dalam kes Perikatan Nasional (PN).... UMNO la jadi pailang... jadi taikorsai... jadi abang besar.... Tapi tidak... UMNO macam sekadar jadi pelengkap... semua laba dan untung dapat ke BERSATU dan PAS....  mana boleh jadi...

Kalu orang UMNO yang dapat laba dari Perikatan Nasional (PN) ... semua tue adalah orang-orang yang sedang tersingkir dari dalam UMNO... macam Khairy Jamaluddin, Ismail Sabri, Annuar Musa dan Hishamuddin Hussien...  Tapi warlord dalam UMNO tak dapat apa-apa keuntungan dan laba....

Itu kes UMNO ngan BERSATU...

Bagi Muafakat Nasional (MN) pulak.... PAS buat UMNO macam takder makna... Betul la PAS menang besar di dua negeri (Kelantan dan Terengganu).... tapi PAS langsung tak bagi muka kat UMNO... macam mana la boleh ader dua tafsiran Muafakat Nasional (MN) nih... Ini yang jadi "berat nanang" nih.... masalah besar... 

Kalu dalam keadaan belum ader PRU pon dah tabley PAS nak bekerjasama... berbahagi kuasa dan laba / untung.... macam mana pada PRU15 ... kedua-dua pihak PAS dan UMNO memang mencari undi di lubuk yang sama... pada pola pengundi yang sama... bangsa Melayu Islam..... jadi macam mana nak deal nanti... Semua akan berlaga antara satu sama lain....

Jadi... jalan terbaek... sebelum PRU15... UMNO kena dapatkan kembali kuasa... dan sokongan para pengundi Melayu... Dan UMNO kena berbuat sesuatu... bab duit pon satu hal... BERSATU masih lagi meneruskan ancaman pendakwaan dan sekat dana UMNO macam apa yang PH buat dulu... so ... "where got road" ..... mana ader jalan...

Tapi ini semua surface jer... ini semua gambaran kasar jer... Hahaha...

Ader benda lain sebenarnya... nanti gua citer lain dalam artikel yang lain... isunya berkait dengan "XXXX" .... hehehehe



No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1