Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

18 January 2021

Menteri Perutusan / Pengumuman

Bhai/DeeDee semua...

Takder apa yang dilihai dalam Pelan Pakej Permai kepada masyarakat terbanyak... maaf cakap lah... setakat ini dari intipati yang dapat dicerakinkan melalui pengumuman yang dibuat oleh Menteri Perutusan merangkap Perdana Menteri...

Yang ada cuma untuk orang-orang yang bergaji... untuk orang-orang yang terlibat dengan gig ekonomi.... tapi bukan kepada rakyat yang bekerja sendiri... berkebun.. bertani... nelayan... mahupun yang berkerja upah harian....

Untuk pengetahuan semua... hampir separuh (50%) rakyat Malaysia yang berkerja hanya mendapat gaji harian bertaraf kontrak atau tiada langsung kontrak.... dan mereka ini semua tiada nampak dapat something yang mengembirakan mereka... Mereka ini rata-rata tiada KWSP ... tiada perlindungan Insuran atau Takaful.. Malah kalu pun mereka ada akaun bank... pastinya takkan ada simpanan yang kekal lama dalam akaun... malah susah nak lihat simpanan ader sampai cecah RM1000 (itu kalau ader la)

Mereka ini umpama kais pagi makan pagi...  

Dan mereka ini adalah yang tegar mengundi pada setiap kali diadakan PRK/PRN/PRU .... dan aper yang mereka dapat dari sokongan yang telah diberikan selama ini??? nothing.. nada... zilich... takder... kosong.... 

Bagero betul kan....

Jadi Pakej Permai ini sebenarnya tak layak pon diberikan nama sebegini... memalukan... betul-betul yang mengumumkan nih adalah Menteri Perutusan / Pengumuman sahaja.... huhuhu ... bukan Perdana Menteri Muhyiddin Yasin.... hhuhu



No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1