Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

10 January 2021

Non Majority Government

Bhai/DeeDee semua..

Kelakar pon ada bila baca kenyataan ramai "pakar perlembagaan" dan undang-undang... Hahaha... sana sini gua baca diorang bercerita yang kerajaan PN masih lagi berkuasa dan Muhyiddin Yassin masih boleh mengekalkan kuasa bilamana dalam keadaan sekarang Kerajaan PN adalah "Non Majority Government" ...

Lawak siot... 

Agak-agak la... Patutnya bila dah tak cukup majoriti dalam Parlimen.... proses perlembagaan yang sepatutnya dan selayaknya adalah diadakah satu sesi "undi kepercayaan" ...

Takkan itu pon tak tahu... sebab Kerajaan yang tiada majoriti bukanlah kerajaan yang sah dan layak mentadbir... Semua orang tahu dalam dunia nih...

Non Majority Government adalah satu kerajaan yang lemah... dan ianya tidak meyakinkan... YDP Agong pon takkan la tak dapat nasihat yang betul... Oh yer lupa... Peguam Negara yang ader sekarang nih pon  memang tabley pakai... macam mana nak nasihatkan YDP Agong....

Hahaha.... pening aaa... 

Bukan nak suruh bubar Parlimen sampai terpaksa buat PRU15.. tapi cukuplah buat "undi kepercayaan" dalam dewan.... takkan itu pon Peguam Negera tabley nak nasihatkan YDP Agong.... takkan la YDP Agong tak boleh nampak perkara ini.... benda simple ja.... benda normal...

YDP Agong tetap YDP Agong... bukan ader tergugat pon kalu Muhyiddin Yassin dijatuhkan dan diganti dengan orang lain yang boleh mendapat kepercayaan majoriti dalam Dewan Parlimen.

Adoilah....

Ader paham ka?



2 comments:

  1. Bila depa sekongkol dapat majoriti, terus jumpa ydpa nak minta kuasa. Bila dah tak ada majoriti, tak berani pula nak buat undi tak percaya. Aku cadang supaya buat undi percaya mcm di perak. Kita tengok apa hasilnya. Ha ha ha

    ReplyDelete
  2. Nampak mcm paham tapi x de org yg bising Pak Din pukoi sengap je la...apo nak dikato?

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1