Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

31 January 2021

Denda RM3000?

Bhai/DeeDee semua...

Sehari dua nih sudah kecoh.. dan ader tanda-tanda yang pihak Kerajaan akan naikkan kadar denda engkar SOP Covid-19 ... Ketua Polis Negara (KPN) dah bawak citer nih semalam.... Hari nih pulak Ketua Pengarah Kesihatan (DG) pulak up citer pasai draf cadangan tue...

Hehehe...

So bersedialah untuk ianya diwartakan dalam tempoh sebelum Jumaat minggu depan nih... ... Gua saspek denda tue antara RM3000 hingga RM5000 ... bergantung kepada kes.... dan mugkin jugak hukuman penjara tidak akan dinaikkan.... hanya denda sahaja yang naik..

Bagi majikan / syarikat pulak... maybe dendanya antara RM10 ribu hingga RM25 ribu....

Ini gua punya pandangan la...tak tau betul atau tidak... dan ini semua hanya untuk marhaen... orang biasa... rakyat biasa...

Dewa, Kayangan, VIP dan sebagainya tue... pastinya akan terlepas begitu sahaja... kalu kena denda pon mesti macam sebelum nih... ader diskaun.... huhuhu... sekadar nak sedapkan suasana jer.... ala... yang dulu siap boleh backdated lagi saman.... Hahaha

Aper pon.... ini semua memang masyuk... cara baru untuk Kerajaan buat duit.... huhuhu..



3 comments:

  1. Ada ahli keluarga saya yang kena saman sebelum ini. Beliau berada di kolam memancing, tidak ada ramai orang dn sangat berjarak lebih dari t meter. Biasalah, pemancing ni mana nak duduk ramai ramai. Mesti cari port punya. Says nasihatkan beliau jangan bayar saman (alasan sama tidak memakai mask, walhal mask dibawa dan beliau baru lps merokok). Kita tengok apa jadi

    ReplyDelete
  2. Proses menakut2 kan rakyat menguntungkan sang penguasa bersistemkan kominis untuk kekal berkuasa.

    ReplyDelete
  3. Baru tengok gambar mb pas kedah tak pakai mask di satu gathering bersama walaun. Kalau dia rakyat biasa dan bukan mb pas(komponen pn), sudah tentu dah kena saman. Nak tegakkan keadilan islam(spt anjuran di surah an-nisa') pun tak mampu, toksah dok gembar gembur isle sana sini la. Dengan walaun boleh la

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1