Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

23 January 2021

Jangan Sampai Orang Ambil Tindakan Drastik

Bhai/DeeDee semua...

Golongan kaya terutamanya bank-bank komersial di Malaysia termasuklah syarikat Insuran dan Takaful di Malaysia patut berasa lega sebab mereka beroperasi di Malaysia... bukan di Thailand, Vietnam, Filipina atau Indonesia...

Sebab...

Sebab kalu mereka berada di Indonesia misalnya... pastinya ader bank yang kena bakar... ader bank yang kena pecah pejabatnya... ader pejabat insuran atau takaful yang akan musnah kerana diserang oleh rakyat yang marah dan merasa tertindas...

Dalam keadaan PKP 2.0 dan ekonomi yang makin malam ini.... takder gaya.. takder usaha dari pihak Bank untuk membantu rakyat yang terkesan... Arahan Moratorium dari BNM pun sekadar dipandang sebelah mata jer oleh pihak Bank... tiada tindakan tuntas yang dilakukan oleh pihak bank... hanya sekadar sambil lewa sahaja...


Dalam sebulan dua nih... mesti ramai yang kena tarik kenderaan mereka atau rumah disita... semua sebab tak mampu nak bayar bulanan seperti biasa... Macam mana nak bayar sebab perlu lebih pentingkan makanan yang ada diatas meja untuk keluarga daripada yang lain...


Itu yang gua cakap... nasib baik mereka di Malaysia... kalu di negara lain... mesti sudah kena tindakan "arsonist"

Harap tak jadi camnie kat Malaysia. Nauzubillah.


1 comment:

  1. Puncanya zeti lah bhai dgn bangang benarkan bank2 bagi pinjaman hartanah lebih 100% termasuk guaman dan insuran. Ini adalah bom jangka sbb pemaju2 dan termasuk yg berkaitan dan pembekal2 menaikkan harga akibat tamak. Skrg harga rumah dan bangunan komersil tak terjangkau oleh majoriti rakyat. Konon2 nak ikut mcm US dan eropah bg kredit mudah yg akhirnya semua menderita. Tunggu je hartanah jatuh akan lingkup bank2. Masa tu menangis tak berlagu lah kita. Zeti2 konon2 gabenor terbaik bank di asia. Poorah.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1