Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

29 January 2021

Ibu Yati. Sesatkah Dia?

Bhai/DeeDee semua...

Kecoh sehari dua nih berkenaan ngan isu Ibu Yati ... Ibu Yati nih atau nama sebenarnya ialah Wan Noor Hayati Wan Alias (bekas wartawan) telah dikatakan membuat ajaran Melayu ... yang katanya adalah sebagai Islam Melayu...

Hahaha...

Persoalan yang ada sekarang.... Sesatkah dia? Dier kata ader kitab Islam Melayu lama iaitu Is-SuSilam

Maklumat lengkap masih belum dapat dikenalpasti... dan video yang ada pun tak berapa clear penerangannya... Apa yang pasti nak cakap sesat atau tidak biarlah pihak yang berkelayakan untuk membuatkan keputusan...  selagi takder info ... susah gua nak bagi pandangan gua...

Kita ader Majlis Fatwa Kebangsaan.. kita ada JAKIM... kita ader YADIM...

Semaklah dan siasatlah dengan baik tanpa prejudis sebagainya... apa yang pasti... akhir zaman cukup banyak penyelewengan yang berlaku... seperti yang dah diperkatakan oleh Rasulullah s.a.w dahulu...

Aper pun.. gua akan terus siasat... dan kalu ader perkembangan baru.. gua akan nyatakan kat sini..

Ader paham ka??

6 comments:

  1. Dan tidaklah patut bagi laki-laki yang mukmin dan tidak (pula) bagi perempuan yang mukmin, apabila Allah dan Rasul-Nya telah menetapkan suatu ketetapan, akan ada bagi mereka pilihan (yang lain) tentang urusan mereka.
    Dan barang siapa mendurhakai Allah dan Rasul-Nya maka sungguhlah dia telah sesat, sesat yang nyata.

    kalau ada ajaran ugama Islam tak ikut Quran n hadis Nabi
    betoi ka???

    Alif Laam Miim.
    Kitab (Al Qur'an) ini tidak ada keraguan padanya; petunjuk bagi mereka yang bertakwa,
    yaitu) mereka yang beriman kepada yang ghaib, yang mendirikan shalat dan menafkahkan sebahagian rezki yang Kami anugerahkan kepada mereka,
    dan mereka yang beriman kepada Kitab (Al Qur'an) yang telah diturunkan kepadamu dan Kitab-kitab yang telah diturunkan sebelummu, serta mereka yakin akan adanya (kehidupan) akhirat.
    Mereka itulah yang tetap mendapat petunjuk dari Tuhan mereka, dan merekalah orang-orang yang beruntung.

    elok la tukang blog siasat kalau rajin
    islam malayu islam hadari
    wasatiyah

    bab ini pun
    mendurhakai Allah dan Rasul-Nya
    kita duk kat mana agaknya ???

    sendiri jugak mau pikir

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah bos... gua akan semak dulu sebelum nak keluarkan statement kata sesat bagai... berat isu ni... kena semak betul-betul...

      Delete
  2. Dulu awal 90an ada sorang wanita mengaku nabi di ipoh yg tinggal di cherry park. Bila dengor dia sembang jelas kepala memang gelong. Walau pun heboh jabatan agama rasanya tak brp ambik pot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin demer ader siasat.. tapi demer buat keputusan takmo nak teruskan sebab maybe wayar...

      Delete
  3. Dulu ajaran Jon Doe kata Tun Mahathir akan kibar panji hitam dari timur.. ari ni ade sekor lagi buat lagu ni..

    Jon Doe pun ade blogger macam Kluang Dimond KD yang jadi barua jon doe .. cukup cukup lah tu...jangan melayu mudah lupa


    kikikikiki... biar lah jon doe saja yang perangai macam tu dakwa Tun kibar panji itam dari timur... tapi yg terkibar bergoyang telo atuk jer yang bergoyang ke hulu ke hiliorr


    kikikik... orang lain dah landing kat planet Mars orang Melayu masih takuk lama... aleutoh sungguhh

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1