Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

06 January 2021

Siapa Kata Dalam DAP Tiada Perang?

Bhai/DeeDee semua...

DAP nih depa kalu buat sesuatu... depa akan cover baek punya... Hahaha.... tapi siapa kata dalam DAP tiada perang?? Ader la wei... lu orang jer tak perasan...

Bukan benda baru pon .... dari zaman dulu pun DAP memang ader 2 puak.... masa zaman Lee Lam Thye ader dalam DAP pun perang nih berlaku... pernah jugak perang tue terhidu masa sebelum PRU14 .... tapi cepat dicover up oleh pimpinan DAP...

Dalam kes Amran Ahmad tue... itu bukan perang dalaman... itu adalah agen (sleeper) UMNO yang memang dah lama diselitkan dalam DAP untuk pecah belahkan DAP.... biler tak dapat nak pecahkan DAP dari dalam... dier buat havoc... agar DAP diharamkan... tapi masih tak dapat gak nak mengharamkan DAP... Hahaha

Seingat gua la... pada tahun 80'an lagi dah berlaku macam-macam keributan dalam DAP... masa tue Lim Kit Siang masih lagi mengukuhkan kuasanya sebagai Defacto dalam DAP.... semua suara dier orang bawahan kena ikut...

Kini ada usaha-usaha nak singkirkan anak-beranak dalam saf kepimpinan DAP.... Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng sedang diusahakan oleh pihak tertentu untuk dijatuhkan... Benda ni realistik... benda ini benar berlaku... dan siapa yang berusaha tue adalah pihak-pihak yang gua saspek sebagai agen-agen MCA yang dah terbenam lama duduk dalam DAP...

Aper pon.... puak-puak nih sebenarnya sedang cuba mempengaruhi para penyokong dan pengundi tegar DAP agak membuat keputusan untuk menolak 2 Lim nih...

So ... kita tengok la permainan depa lepas nih... Sapa yang tergolek dan siapa yang menggolek akan dapat kita lihat sebelum PRU15 nih... ader chan la...

Hahaha



2 comments:

  1. Musuh dalam selimut dan tikam belakang ni memang ada dalam politik dan dalam setiap parti. PKR dan PH kena tikam oleh Azmin dan mentornya si Mahathir. Mahathir pulak kena tikam belakang dek Azmin dan Muhyidin. So benda ni memang lumrah. Cuma yang tak lumrahnya, kepandaian untuk membaca dan menyanggah tindakan tikam belakang ni sebelum ia berlaku. Anwar dan PH dek percaya sangat kat Mahathir lambat bertindak untuk counter tindakan sailang oleh Azmin dan Mahathir. Parti melayu ni memang begitu. Jenis terkemut2 untuk bertindak. Terlampau berhemah dan berbudi bahasa dengan orang tua yang nak khianat dengan PH.

    Tapi DAP ni jenis yang jenis "savage". Takde budi bahasa dan no mercy kat musuh dalam selimut ni. Ini lah satu tabiat yang perlu parti2 melayu dlm PH kena belajar dari DAP. Tapi apa pun sejak dua menjak dok berkawan dengan Mahathir, DAP nampaknya dah kena virus nyanyuk yang di bawa Mahathir. DAP dah mula lupa bahawa rakyat itu raja dan Mahathir tu dah tak lama dah lagi kat atas muka bumi ni. Dap dok sibuk lagi nak harap kat Mahathir sehingga lupa non malay amat benci dengan orang tua tu dan sekali dah kena khianat dengan dia, non malay dah mula nak tinggalkan mana2 parti yang masih lagi dok terpikat si tua tu.

    PH kena sedar bahawa kekecohan dan peperangan antara PN dan BN adalah peluang utk PH bangkit semula. Tapi untuk PH bangkit ia perlu membuang sial yang dah terpalit kat PH i.e si tua 96 tu. Orang lain (BN dan PN) dok berperang tapi kenapa lah PH dok bodoh lagi bertelagah nak bercakaran sama sendiri bergaduh pasal situa 96 tu? Rakyat dah muak dah dengan kerajaan bodoh lagi makan gaji buta PN ni tapi PH masih dok berperangai macam budak2 sekolah menengah dok leka bercinta. SMH!

    Nick.

    ReplyDelete
  2. yang bodo bukannya situa tu,tetapi rakyat yang disepakterajang dan dibodo sebodonya

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1