Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

31 January 2021

Hijrah Plastik

Bhai/DeeDee semua..

Artikel ni pendek je... sekadar meluahkan rasa jelik dan meluat...  jelik dan meluat dengan perangai-perangai manusia yang lapar perhatian... lapar viral... lapar sensasi....

Sampaikan yang membuat cerita-cerita sedang berhijrah....  

Tak kira la lelaki atau perempuan... pada mereka berhijrah itu sekadar luaran semata-mata... cara berpakaian... cara menggunakan aksesori... tapi.... tapi sekadar itu sahajalah... tak lebih dari itu... apa yang mereka tekankan biasanya dengan berpakaian ala arab.... bercakap ala arab.... tidak lebih dari itu... sekadar hijrah pada zahir sahaja...

Secara dalaman... secara batiniah.... langsung tak diperdulikan.... akhlah masih sama... cara berbicara masih sama... perangai masih sama... takder perubahan.... malah kekadang tu mulut lagi lancang dari orang yang tak berhijrah... sampaikan kita nih tatau apa perbezaannya...

Dan yang paling ketara.... kalu hijrah plastik mereka ini tidak mendapat input dan apa yang mereka cari... mereka akan berbalik kepada yang asal... malah ada yang mengatakan bahawa hidup ini tidak perlu hipokrit,.... walhal merekalah yang hipokrit...

Penyakit gila sensasi... gila viral... gila perhatian nih makin hari makin ramai yang terjangkit... semenjak ader media sosial nih... memang jadi penasaran.... beberapa bulan lepas seorang artis/usahawan/pengacara perempuan dikatakan berhijrah... dua tiga hari baru nih... seorang artis merangkap pengacara lelaki pula...

Jadi kita tengok sahajalah apa kesudahan cerita ni.... huhu



No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1