Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

01 January 2021

2021 - Malaysia Zombie Land

Bhai/DeeDee semua....

Satu perkara yang kita tak boleh nak nafikan adalah betapa teruknya sistem politik dan siasah di Malaysia nih. Ini semua kerana ketaksuban kita warga Malaysia sama ada terhadap jalur politik yang kita pilih atau terhadap kaum/bangsa/agama yang kita memang dilahirkan sebegitu.



Malah ketaksuban terhadap kaum bangsawan juga adalah sebahagian dari masalah.

Jadi... bila gua bagi tajuk 2021 - Malaysia Zombie Land... ini bukan bermaksud rakyat Malaysia telah terkena dengan gangguan penyakit Zombie (menjadi mayat hidup) atau penyakit Covid-19 ... akan tetapi Zombie memang tak mengikut akal fikiran yang waras... Zombie akan ikut apa yang telah diprogramkan dalam sistem dier..

Inilah maksud gua...

Kalu ketaksuban terhadap jalur politik... maka apa sahaja yang dilakukan oleh jalur tersebut semuanya dianggap betul dan tepat walaupun ianya merosakkan negara bangsa.

Kalu ketaksuban terhadap kaum/bangsa/agama .... maka apa sahaja yang diprogramkan dan dilakukan oleh jalur tersebut semuanya dianggap betul dan tepat walaupun ianya merosakkan negara bangsa.. Malah dalam banyak keadaan... yang selain dari jalur ini dianggap sesat, kafir dan lekeh.

Itu belum lagi kalu ketaksuban terhadap para dewa dan dewi kayangan... memang susah nak dinasihatkan dan dibentuk... dan ini memang antara yang paling teruk... segala apa yang dibuat oleh dewa dan dewi dianggap bayangan Tuhan di muka bumi.... dan tidak boleh langsung dipertikaikan....

Memang bangang... tapi itulah.... 

Dan memang itulah Malaysia waima tahun 2020 atau 2021 dan seterusnya... susah nak berubah dah... dah kronik... 

Cuma satu ja yang gua harapkan.... 25 tahun lagi harapnya yang celaka semua nih dapat di MUZIUM kan.

Aamin Ya Rabb.





1 comment:

  1. taasub
    keyakinan yang keterlaluan kepada sesuatu atau seseorang,
    juga membawa maksud fanatik.

    kalau keyakinan yang tinggi kepada Allah n Rosul
    kat mana salahnya
    kalau kat orang ynag memnag baik apa salahnya
    ynag salah taasub pada sesuatu ynag memang dah nampak burok
    tapi sebab ada habuan ikut jugak atau otak dah beku

    macam taasub jaman 1mdb
    ynag dapat habuan pertahan habis habisan
    laslas bocai

    selagi puak penguasa bukan dari golongan orang soleh
    tak usah harap la ursuan siasah akan bersih

    (Ibrahim berdoa): "Ya Tuhanku, berikanlah kepadaku hikmah dan masukkanlah aku ke dalam golongan orang-orang yang soleh,

    tinggi martabat orang soleh samapi nabi pun minta kat Allah
    untuk digabungkan bersama

    cerita baru

    Bukan setakat vest kalis peluru sahaja, saya memohon petugas-petugas di bawah dibekalkan dengan kamera badan, pistol perenjat elektrik (tesser gun) supaya mereka dapat melaksanakan tugas dengan selamat dan cekap,” katanya.

    kamera badan baguih la bolih rakam adigan sebenar
    jangan pulak bila ada adigan ynag libatkan salah guna kuasa
    kamera dikatakan tak berpungc

    Dan janganlah kamu campur adukkan yang hak dengan yang batil dan janganlah kamu sembunyikan yang hak itu, sedang kamu mengetahui.

    Allah benci orang ynag sorok kebenaran

    SELALUNYA
    HUKUM DUNIA TUMPOI KAT ATAS TAJAM KE BAWAH

    hatihati ngan dunya

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1