Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

05 January 2021

Perang Semakin Menarik

Bhai/DeeDee semua...

Semalam kita dikejutkan dengan perletakan jawatan Ahmad Jazlan Yaakub... hari nih pulak pemecatan jawatan Setiausaha Agung BN, Annuar Musa... 

Hehehe... nampak gayanya perang semakin menarik...

Dengan Ahmad Said (Bekas Menteri Besar Terengganu) yang dah warning PAS ... serta Tajuddin Abd Rahman pon dah macam senada... nampaknya perang dengan PAS semakin menuju kemuncak... Ada yang kata Ahmad Zahid Hamidi tengah pening macam mana nak teruskan plan dier...

Tapi... Najib Razak memang tak bagi chan punya... Korang ingat Najib Razak nak terus berdiam diri.... dier pon masih teringin nak jadi Presiden UMNO... Hahaha... Zahid Hamidi tu tunggu masa jer untuk kena sailang balik... sebab itu la Ahmad Zahid Hamidi pon pasang plan dier...

PAS memang kita semua tahu adalah satu parti paling lalang dan tabley pakai dalam Malaysia nih... Kalu bagi PAS lead... semua orang sure takkan dapat tempat... semua slot akan dikuasai oleh PAS... Tengok contoh yang dah terbukti di Kelantan dan Terengganu la...

Hahaha...


Sebab itu gua cakap... dalam Muafakat Nasional nih.. PAS akan hanya kira untung kat diorang ja... diorang tak pikir pasai orang lain.... Pada PAS... mereka adalah "King Maker" .... walhal sebenarnya PAS hendak bolot semua .... dan untung semua.... tak kira la macam mana...

BERSATU tu memang kira hancur dah.... sebab itu BERSATU tahu depa tak kuat dan tak cukup akar umbi serta jentera pilihanraya.... Jadi itu sebab BERSATU pegang kuat-kuat PAS.... bagi macam-macam kat PAS... sebab BERSATU harap PAS akan bantu diorang pada PRU15...

Paling banyak pon kerusi yang BERSATU boleh menang atas tiket sendiri pada PRU15 adalah sekitar 15 kerusi... PAS pulak kalu boleh menang pon sekitar 20 kerusi ja  paling banyak... itu pon belum tentu kompiden dapat... Hahaha.... So... dengan jumlah itu takkan dapat la nak perintah Malaysia...

UMNO tentu nak bertanding banyak kerusi.... sebab itu la UMNO bertegas.... sebab itulah 189 bahagian UMNO tolak kerjasama dengan PAS berbandin 2 bahagian yang menyokong kerjasama dengan PAS.... gua saspek paling banyak pun UMNO boleh menang kerusi pada PRU15 adalah sekitar 55 hingga 60 kerusi...

MCA boleh dapat 4 atau 5 kerusi.... MIC silap-silap boleh langsung tak dapat kerusi....

So.... perang dalam Perikatan Nasional vs Muafakat Nasional nih menarik untuk kita layan... sila sediakan air soda dan bertih jagung.... hahaha.... layan guna kopi Vietnam pon best gak.... dan pastikan kita dapat tengok betapa munafiknya pimpinan PAS dan UMNO.... PAS memang akan membuktikan yang mereka adalah parti politik paling munafik dalam Malaysia.... hahaha....

Nak buat macam mana... selagi ader pimpinan yang munafik lead PAS... selagi itulah.... Hahaha

Hadan Huker semua...


1 comment:

  1. Masalah Bersatu adalah UMNO tahu bahawa PN akan jadi habuk bila hilang kekuatan sebagai Kerajaan. Tanpa kuasa kerajaan dan tanpa UMNO, Bersatu akan jadi seperti parti2 lemau seperti Berjasa dan Pejuang yang akan pupus semasa PRU 15. UMNO tahu bahawa untuk melenyapkan Bersatu, UMNO kena tumbangkan kerajaan PN dan bila PN tumbang, PAS sebagai parti jalang akan balik semula ke pangkuan Muafakat Nasional. Ini semua adalah strategi untuk UMNO bangkit semula kerana jika dibiarkan Bersatu tetap bernyawa, UMNO akan berdepan dengan kemungkinan untuk undi melayu berpecah lagi dan dengan PH tetap mempunyai sokongan kukuh dari non malay, peluang UMNO untuk menjadi kerajaan semula sangat tipis. Ini semua adalah pergolakan untuk hidup dan UMNO sedar bahawa untuk UMNO hidup Bersatu mesti pupus. It is a simple issue of live or die. For UMNO to live, Bersatu must DIE. there's no other way. I can't wait for GE15!

    Nick.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1