Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

22 January 2021

Terserlah Sikap Sebenar PAS

Bhai/DeeDee semua...

Bila Menteri Besar Kedah Muhammad Sanusi Md Nor mengumumkan tiadanya cuti peristiwa bagi Perayaan Thaipusam di Negeri Kedah Darul Aman.... gua sebenarnya agak gembira juga... Bukan sebab apa... sebab tindakan ini sebenarnya memperlihatkan sikap sebenar kepimpinan PAS ...

Bukan sekali dua PAS bertindak membelakangi semangat perpaduan masyarakat majmuk dalam Malaysia nih tapi sudah acap kali... tak terkira sebenarnya tindakan mereka ini... semenjak dari jadi Pembangkang dan seterusnya masa jadi Kerajaan... memang banyak sangat lar..

Bukan masa ini juga... dulu masa PAS menguasai Kedah dan Terengganu pun pernah jadi camnie jugak... lepas itu PAS dijatuhkan.... kini setelah PAS naik balik menguasai dua negeri nih... benda yang sama jugak terjadi...

Dalam pemikiran PAS... hanya mereka sahaja yang betul... hanya puak mereka sahaja yang layak memerintah... PAS memang tiada konsep berkongsi kuasa dalam pemikiran mereka...  ntah la... susah nak cakap tentang perangai PAS nih... Nak kata tak berilmu... ramai yang katanya ader PhD dalam PAS... nak kata ilmu agama takder... ramai yang mengaku level Tok Guru dalam PAS......

Adoilah....

Aper pon... elok sangat la PAS tunjuk perangai sebenar mereka... supaya senang dan cepat sikit tumbangnya... supaya mudah untuk rakyat Malaysia terbanyak dapat kenal apa itu PAS.... Sori... maaf cakap... Apa yang dibawak oleh PAS bukan melambangkan Islam yer... sori... Yang dibawak oleh PAS adalah sikap ekstremis dan ketaksuban yang melampau...

Apa yang PAS bawak sama dengan apa yang NAZI bawak.... hanya mereka sahaja yang layak dan mereka memandang orang lain seperti sampah.... Itulah PAS...



3 comments:

  1. Semua agama mengatakan dirinya benar dan siapa yang berbuat baik akan ke syurga dan ke neraka bagi siapa yang berbuat jahat bagi orang islam ia dinyatakan dalam al quran bagi kristian ada didalam injil, ada lebai pas minta maaf diparlimen apabila mengatakan kitab injil terpesong daripada kebenaran, bagi yahudi ada dalam taurat bagi hindu ada dalam Bhagavad-vida bagi budha adalah dalam ajaran jalan kebenaran. Kesimpulannya semua agama membawa ke syurga

    ReplyDelete
  2. semangat perpaduan masyarakat majmuk
    sedap dengar
    sampai umat islam nak berhukum ngan hukum jinayah dari Allah [un
    ditentang olih puak puak haprak apa cerita
    memang kampret

    apa guna ngaku beriman ngan Allah tapi tak mau berhukum ngan hukum
    drai Allah
    tak da rasa malukah ngan Allah???

    penduduk dunia dikatakan 8 bilion
    lebihkurang 1 bilion saja umat islam 7 bilion kpair
    kalau ikut lojik puak kapir bersatu bolih saja hapuskan umat islam
    sapa nak halang
    mana ada negara islam ynag kuat

    yyy depa takut nak hapuskan umat islam dari muka bumi ini
    ada akai mau pikir ... sebabnya pasai apa
    depa takut

    dulu heboh ada orang islam kata semau ugama sama
    nmapak snagat jahilll

    Dialah yang telah mengutus Rasul-Nya (dengan membawa) petunjuk (Al Qur'an) dan agama yang benar untuk dimenangkan-Nya atas segala agama, walaupun orang-orang musyrik tidak menyukai.

    Maka apakah mereka mencari agama yang lain dari agama Allah, padahal kepada-Nya-lah berserah diri segala apa yang di langit dan di bumi, baik dengan suka maupun terpaksa dan hanya kepada Allahlah mereka dikembalikan.

    Barang siapa mencari agama selain agama Islam, maka sekali-kali tidaklah akan diterima (agama itu) daripadanya, dan dia di akhirat termasuk orang-orang yang rugi.

    dalam bab akidah orang ynag benar beriman tidak akan ada toleransi

    Katakanlah: "Hai orang-orang yang kafir,
    aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah.
    Dan kamu bukan penyembah Tuhan yang aku sembah.
    Dan aku tidak pernah menjadi penyembah apa yang kamu sembah.
    Dan kamu tidak pernah menjadi penyembah Tuhan yang aku sembah.
    Untukmulah agamamu dan untukkulah agamaku".

    hnay puak tololransi akan ucapkan katakata ynag merosakkan akidah
    tanpa disedari sebab jahil bab ugama
    hidup lebih pentingkan dunya saja

    jauhi puak tololransi



    ReplyDelete
    Replies
    1. Ajaran Islam yang kamu kata ajaran Islam yang sebenar benarnya adalah pendapat dan falsafah tentang Islam oleh imam abu musa as shaari. Sesungguhnya Nabi Muhamad diturunkan sebagai contoh akhlak yang terpuji sebagai al quran yang hidup

      Delete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1