Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

30 January 2021

Sila Beri Satu Nama

Bhai/DeeDee semua...

Artikel ni pendek jer... sekadar nak tanya satu soalan... satu soalan yang penting dan cukup bermakna di Malaysia nih... soalan yang kerapa bermain didalam minda ramai dari kalangan kita-kita warga Malaysia nih...

Persoalan agak besar dan mendalam..

"Sila berikan satu nama Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) dalam Malaysia ini yang bebas dari elemen rasuah"

Amacam? Boleh berikan ke?






5 comments:

  1. ALLAH MAHA MENGETAHUI.....PADA PENDAPAT SAYA SATU PUN TAK ADA, JIKA ADA, YANG BEKERJA KAT PBT TU SEMUA MALAIKAT

    ReplyDelete
  2. Mengapa majoriti yg makan rasuah melayu islam? Tawar jawatan dgn ganjaran yg amat lumayan sebagai ganti sokongan politik bukan rasuah? Ahli politik yg lompat parti demi ganjaran kewangan dan jawatan bukan rasuah? Kata islam tapi amalan rasuah berleluasa.....

    ReplyDelete
  3. Prof naguib al attas ada tulis buku tak salah tahun 68 atau 69 berkenaan rasuah yg blh menghancurkan negara. Sejak atok teraju negara pd 1981, salah guna kuasa dan rasuah membarah dan membudaya dlm masyarakat kita. Harapkan polis pun tak kemana cuma agensi jer harapan kami bhai.

    ReplyDelete
  4. Kau jangan hina kerajae melayu isle, tak dapat tiket syurga nanti.

    ReplyDelete
  5. Gua rasa kita dah sampai pada pendirian bahawa rasuah tu adalah KPI kakitangan yg cemerlang.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1